برای تحصیلات عالی در دانشگاه های مختلف مانند دانشگاه های ترکیه برگزاری آزمون های تخصصی زبان الزامی و معیار اصلی می باشد. نمره این سنجش زبان انگلیسی به هنگام پذیرش مدارک الزامی و مهم می باشد. با این مقدمه کوتاه  در مقاله پیش در مورد آزمونgre توضیحاتی خواهیم داد. هدف ما بررسی شرایط ثبت نام کلاس های gre می باشد. اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در این باره دارید می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران اقدام کنید.

آزمونgre چیست؟

این آزمون یکی از امتحانات زبان است که نمره آن معیارسنجش زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاههای جهان می باشد. در هنگام دریافت مدارک، نمره این آزمون جز مدارک الزامی برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در تمامی دانشگاههای ایالات متحده آمریکا می باشد. کسب نتیجه خوب در این آزمون می تواند به عنوان وجه تمایز شما از دیگر داوطلبین باشد. افرادی که دارای مدارک تافل یا آیلتس هستند با شرکت درآزمون gre شایستگی خود را برای ورود به مقطع لیسانس و دکترا برای دانشگاه روشن می سازند. در مورد دانشگاه های اروپا و کانادا داشتن این مدارک جز الزامات برای اخذ  پذیرش در تمام دانشگاه ها نیست و ممکن است برخی از دانشگاه ها مدارک دیگری را از شما درخواست کنند. ثبت نام کلاس های gre به متقاضیان کمک می کند تا نتیجه مساعدی را دریافت کنند. برخی از دانشگاه های ترکیه هم نتیجه این آزمون را دریافت می کنند.

 

ثبت نام کلاس های gre – قسمت های مختلف آزمون gre

این آزمون شامل سه بخش می باشد که توضیح مختصری در مورد آن خواهیم داد.

استدلال کلامی

در این قسمت سوالاتی مرتبط با واژگان و درک مطالب می باشد. در اصل در این بخش توانایی شما در تجزیه و تحلیل مطالب نوشتاری و ترکیب حاصل از آن بررسی می شود. همچنین روابط بین اجزای جمله، تشخیص روابط میان کلمات در یک متن تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرد. تعداد 20سوال در این قسمت وجود دارد و مدت زمان پاسخ گویی 30 دقیقه می باشد. از 130 تا 170 نمره نیز در این بخش می توانید به دست آورید.

استدلال کمی و ثبت نام کلاس های gre

این بخش از آزمون شامل پرسش های ریاضی و مهارت های محاسباتی اولیه در سطحی مانند دوره دبیرستان است. در این بخش تعداد سوالات 20 تا می باشد و مدت زمان پاسخگویی 35 دقیقه است. در این بخش از 130 تا 170 نمره نیز می توان به دست آورد.

نوشتار تحلیلی

این بخش شامل دو بخش با عناوین یک موضوع انشاء درباره موضوعی است که به داوطلب داده می شود باشد. در بخش دوم نوشتن یک تحلیل به شیوه استنتاجی از متنی که به داوطلب داده می شود. نمرات این قسمت بین 0 الی60 می باشد. ثبت نام کلاس های gre موارد مختلفی را به شما در بخش های بسیاری ارائه می دهد.

هزینه آزمون gre

هزینه آزمون 205 دلار آمریکا می باشد. اما در صورتی که تمایل داشته باشید به صورت معمول از یک هفته تا چهار روز مانده به آزمون ثبت نام کنید، هزینه 239 دلار خواهد بود. برای شرکت در این آزمون اول بایستی در سایت ETS یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ورود باید پروفایل GRE را تکمیل کنید. پس از انتخاب محل و تاریخ آزمون خود به صفحه پرداخت با مستر کارت یا ویزا کارت خواهید رسید و بعد از پرداخت ثبت نام شما نهایی خواهد شد. البته در کنار آن برای ثبت نام کلاس های gre نیز باید هزینه هایی پرداخت کرد. در این راستا می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران در تماس باشید.

نکاتی پیرامون ثبت نام  کلاس های GRE

در زمان ورود به محل برگزاری امتحان به همراه داشتن تلفن همراه، کاغذ، ماشین حساب و هر نوع خودکار، روان نویس یا مداد ممنوع است. نماینده و مسئولین برگزار کننده امتحان این موارد را در اختیار شما خواهند گذاشت. البته ماشین حساب آنلاین روی مانیتور شما فعال خواهد بود. نتیجه آزمون بین 10 الی 15 روز در حساب کاربری شما در سایت ETS  قابل دسترس خواهد بود. نتیجه آزمون 5 سال اعتبار دارد. شما می توانید نتیجه آزمون را برای 4 دانشگاه به صورت رایگان ارسال کنید. در صورتی که بخواهید ثبت نام خود را لغو کنید تا 4روز پیش از آزمون وقت خواهید داشت.

نماینده ETS جهت احراز هویت شما کارت ملی یا پاسپورت شما را بررسی می کند. بنابراین حتما یکی از این مدارک را به همراه داشته باشید. پس از تائید هویت یک عکس با وب کم از شما گرفته می شود و کامپیوتری که با آن آزمون را انجام می دهید تعیین می شود. زمان ثبت نام کلاس های gre می توانید تمامی موارد را با متخصصان موسسه آموزشی عالی نبولا ایران بررسی کنید.