ادامه تحصیل در سطوح عالی خواست همه عزیزان و متقاضیان می باشد. هر دانشجو و طالب علمی دوست دارد که با بهترین امکانات تحصیلات خود را ادامه دهد. البته خیلی از عزیزان دانشجو جهت استفاده بهتر ازامکانات ناگزیرند از محل زندگی خود به شهر یا استان دیگر مراجعه کنند. برخی نیز مجبور به مهاجرت به کشور دیگری هستند. در سالهای اخیر با پیشرفت سیستم آموزشی در ترکیه، این کشور به یکی از مقصدهای تحصیلی برای این عزیزان تبدیل شده است. با توجه به مقدمه گفته شده در مقاله پیش رو در مورد مهاجرت تحصیلی به ترکیه ثبت نام کلاس های yos صحبت می کنیم. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با آزمون یوس می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا در ارتباط باشید.

تحصیلات عالی در ترکیه ثبت نام کلاس های yos

تحصیلات عالی در ترکیه

کشور ترکیه در دهه های اخیر با تغییر سیستم  آموزشی، مطابقت و همگامی با کشورهای پیشرفته  اروپایی باعث گردیده که رتبه دانشگاهها سیر صعودی داشته باشد. همین دلیلی شده تا متقاضیان علاقه زیادی به تحصیل در این کشور داشته باشند. دانشگاه ها در ترکیه به دو شیوه دولتی و خصوصی اداره می شوند. این در حالی است که سیستم بورسیه تحصیلی ترکیه هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه لازم است تا برای ثبت نام کلاس های yos اقدام شود.

دانشگاه ها در ترکیه

همانگونه که گفتیم دانشگاه ها به دو صورت خصوصی و دولتی اداره می شوند. در دانشگاههای دولتی برای دانشجویان غیر ترکیه ای که برای ادامه تحصیل به این کشور مراجعت کرده اند امتحان ورودی بنام یوس (YOS) برگزار می گردد. هر دانشگاه این امتحان را به صورت مستقل برگزار می کند. لازم به ذکر است که قبولی در امتحان( YOS) در یک دانشگاه برای دیگر دانشگاه ها نیز معتبر می باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه امتحانات و آمادگی متقاضیان کلاسهایی برگزار می گردد. ثبت نام کلاس های yos در ایران نیز امکان پذیر است. در این زمینه می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران در ارتباط باشید.

دانشگاه ها در ترکیه ثبت نام کلاس های yos

امتحانات yos و ثبت نام کلاس های yos

امتحان ورودی دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان غیر ترکیه ای مهاجر برگزار می شود. شرایط لازم برای شرکت در ازمون(YOS) بسیار اهمیت دارد. تنها متقاضیانی می توانند در این آزمون شرکت کنند که دارای شرایط زیر باشند:

  • تبعه ترکیه نباشند.
  • دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی باشند.
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی در درجه اول و تسلط به زبان ترکی داشته باشند.

سوالات آزمون (YOS) از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول هوش و دانش ریاضی و هندسه شما را می سنجد و بخش دوم سوالاتی درباره زبان ترکی است. دفترچه به دو زبان ترکی وانگلیسی آماده شده است. داوطلبان پاسخ خود را به زبانی که هنگام ثبت نام اعلام نموده اند ارائه می دهند. برای نتیجه بهتر ثبت نام کلاس های yos پیش روی هر متقاضی است.

ثبت نام کلاس های yos  و شرایط کلاس های یوس

داوطلبان شرکت در آزمون یوس برای آشنایی بیشتر باسوالات در کلاس های یوس شرکت می کنند. دوره های آموزشی در کلاس ها پس از ثبت نام کلاس های yos عبارتند از:

  • دوره آموزشی ALS: در این مرحله نمونه سوالات در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا آنها را جهت آشنایی با سوالات و اخذ حد نصاب عالی کمک کند.
  • دوره پوزا: کلاس های این دوره به صورت تخصصی زیرنظر اساتید مجرب که خود از طراحان سوالات آزمون یوس هستند برگزار می شوند. در این دوره دانشجو جدا از این که کلاس های آموزشی خود را هم می گذرانند، در آخر هر هفته در آزمون آزمایشی شرکت خواهند کرد. پس از آن به رفع اشکال دانشجویان خواهند پرداخت. همچنین یکی از مزیت های این دوره اختصاص دادن یک زمان دو ماهه قبل از شروع آزمون اصلی برای حل کردن آزمون های یوس سال گذشته است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که ثبت نام کلاس های yos در ایران نیز امکان پذیر است. از این رو شما با دریافت منابع و اطلاعات دقیق به راحتی می توانید خود را برای شرکت در این آزمون حاضر کنید.

ثبت نام کلاس های yos  و شرایط کلاس های یوس

سخن آخر

برای شرکت در کلاس های آزمون یوس از مشاورین و افراد معتبر استفاده کنید. هزینه ها را به صورت صحیح استفاده کنید. در این مسیر می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران در تماس باشید.  ثبت نام کلاس های yos نیاز به پیش شرط ها و زمینه هایی دارد که این متخصصان می توانند شما را راهنمایی کنند.