تحصیلات یکی از مهم ترین راه ها برای کسب نتیجه بسیار مناسب در زندگی افراد است. متقاضیانی که علاقه به تحصیل دارند، می توانند از راه های مهاجرتی هم اقدام نمایند. یکی از محبوب ترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی، کشور ترکیه است. برای حضور در دانشگاه های ترکیه گاها لازم است تا در آزمون های ورودی شرکت کرد. یکی از آزمون های مورد نظر داتشگاه های ترکیه، آزمون ست می باشد. برای آمادگی آزمون و قبولی در آن بهترین کار این است که برای ثبت نام کلاس های SAT اقدام کنید. در این راستا متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران شما را همراهی می کنند.

منظور از آزمون SAT چیست؟

برخی از آزمون ها در کل دنیا، برای ورود به دانشگاه ها از متقاضیان اخذ می شوند. آزمون ست نیز یکی از آزمون های مرتبط با دانشگاه های آمریکا است که در کشور هایی مانند ترکیه، نروژ، کانادا و غیره هم مورد پذیرش واقع می شود. با قبولی در این آزمون متقاضیان می توانند وارد دانشگاه های ترکیه شوند. فعالیت این آزمون از سال ۱۹۲۶ میلادی آغاز شده است. اگر تمایل به کسب بورسیه تحصیلی ترکیه دارید، این آزمون گزینه ای بسیار مناسب است. البته باید نمره بالایی را کسب کرده باشید.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید در ارتباط با قبولی در دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد. این دانشگاه ها به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند برای ورودی در رشته های مختلف و خصوصا در دوره های زیرشاخه پزشکی، اقدام به اخذ آزمون های مختلفی مانند یوس و SAT می کنند. پس شاید بهترین کار ثبت نام کلاس های SAT برای موفقیت بیشتر باشد.

ثبت نام کلاس های SAT

نحوه برگزاری آزمون SAT

یکی از مهم ترین مواردی که در ارتباط با آزمون ها باید در نظر داشته باشید، نحوه برگزاری آن ها می باشد. قبل از هر چیز ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا آزمون SAT در ایران برگزار می شود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید جواب منفی بدهیم. ایران و افغانستان دو کشور در خاورمیانه هستند که این آزمون را برگزار نمی کنند. از این رو برای شرکت در امتحان باید به کشور ترکیه یا سایر کشور های خاورمیانه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که برای کسب نتیجه بهتر ثبت نام کلاس های SAT کمک کننده است.

سوال دیگری که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که آیا می توان در این آزمون به صورت آنلاین شرکت کرد؟ جواب منفی است. شرکت در این آزمون تنها در حوزه انتخابی شما و به صورت حضوری می باشد. البته باید توجه داشته باشید که آزمون بر مبنای نظر برگزار کننده به صورت کاغذی و یا اینترنتی برگزار می شود.

نمرات آزمون ست

زمانی که برای ثبت نام کلاس های SAT اقدام می کنید، اولین قدم را برای موفقیت خود برداشته اید. اما با چه نمره ای می توان در این آزمون قبول شد؟ امتیاز آزمون ست بر مبنای ۱۶۰۰ نمره است. در واقع بیشترین نمره دریافتی ۱۶۰۰ است. دقت کنید که حداقل نمره در این آزمون ۴۰۰ می باشد. میانگین نمره در این آزمون ۱۰۰۰ است. البته توجه داشته باشید که بیشتر شرکت کنندگان برتر بیش از ۱۲۰۰ امتیاز کسب می کنند.

اگر نمره ما بیش از ۱۴۶۰ باشد می توانید برای قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی اقدام کنید. دقت کنید که اگر نمره شما کمتر از ۱۲۰۰ باشد می توانید از روش های مختلفی اقدام کنید. در ابتدا می توانید دانشگاه هایی را در ترکیه انتخاب کنید که نمره کمتری از  آزمون را می پذیرند. مورد بعدی این که می توانید با ثبت نام کلاس های SAT خود را برای آزمون بعدی آماده نمایید.

مراحل ثبت نام و هزینه آزمون SAT

ثبت نام آزمون دارای مراحل مهمی است که باید آن ها را بدانید. برای ثبت نام مهلت شما تقریبا پنج هفته قبل از تاریخ برگزاری است. برای ثبت نام در ابتدا لازم است به وب سایت collegeboard.com مراجعه کنید. گاهی لازم است فعالیت های ثبت نام را با تلفن پیگیری کنید که در این راستا متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران شما را یاری می دهند. نکته مهم دیگری که باید توجه کنید مربوط به هزینه آزمون است. هزینه امتحان به دلار اخذ می شود و معمولا برای متقاضیان ایرانی ۱۰۰ دلار است. اگر قصد تغییر روز آزمون را داشته باشید باید ۵۳ دلار دیگر هم پرداخت کنید.

آماده سازی آزمون SAT و ثبت نام کلاس های SAT

زمان و مکان برگزاری امتحان ست

ثبت نام کلاس های SAT منجر به اخذ نتیجه مناسب و آمادگی های کافی برای آزمون می شود. در نهایت و پس از پایان کلاس باید برای شرکت در آزمون اصلی آماده شوید. در این مسیر اطلاع از زمان و مکان برقراری امتحان اهمیت زیادی دارد. این آزمون ۵ بار در سال از متقاضیان اخذ می شود. آزمون در ماه های آگوست، اکتبر، دسامبر، مارس و می گرفته می شود. اما در ارتباط با مکان آزمون در ترکیه، خیالی آسوده داشته باشید. این آزمون در ۲۵ مرکز در ترکیه اخذ می شود. از این میان می توان به دانشگاه بیلکنت، کالج TED و مرکز زبان آتاتورک آنکارا اشاره کرد. برای نتیجه بهتر می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران در ارتباط باشید.