برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه شرایط متفاوتی موجود می باشد. یکی از این شرایط که این روز ها اهمیت زیادی پیدا کرده است، قبولی در برخی آزمون های خاص می باشد. یکی از مهم ترین آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقاطع مختلف آزمون تومر می باشد. در این راستا می توانید برای ثبت نام کلاس های tömer اقدام کنید. اگر تمایل به شرکت در آموزش آنلاین دوره های tömer دارید می توانید با متخصصان نبولا در ارتباط باشید.

منظور از آزمون تومر چیست؟

تومر که در ترکی به صورت tömer نوشته می شود در اصل خلاصه شده عبار Türkçe öğretim Merkezi  می باشد. این آزمون هدف مشخصی دارد. در واقع هدف آن سنجش مهارت زبان ترکی افراد متقاضی تحصیل در ترکیه می باشد. به طور مثال اگر تمایل به تحصیل کارشناسی در ترکیه دارید می توانید از این آزمون بهره ببرید. البته دقت کنید که برای تحصیل دوره های کارشناسی ارشد و یا تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه شرایط متفاوت می باشد. نکته قابل توجه این است که آزمون فوق به زبان ترکی برگزار می شود. برای آمادگی آزمون و قبولی در آن می توان برای ثبت نام کلاس های tömer اقدام نمود.

آزمون تومر دارای ۶ سطح می باشد که هر کدام از سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته دو گانه هستند.

سطوح مختلف دوره تومر برای ثبت نام کلاس های tömer

اگر تمایل دارید که در این آزمون شرکت کنید باید با سطوح مختلف آن آشنا شوید. آزمون تومر از ۶ سطح تشکیل شده است که عبارتند از:

  • سطح A1: این سطح شامل پرسش های بسیار ساده می باشد.
  • سطح A2: پایه زبان ترکی در این سطح سنجیده می شود. امتیازات بین ۵۰ تا ۵۹ می باشد.
  • سطح B1: با سنجش این سطح متقاضی نشان می دهد که دانش نسبی از زبان ترکی دارد. در واقع افرادی که در این سطح هستند می توانند کارهای شخصی خود را انجام دهند. نمره سنجش بین ۶۰ تا ۶۵ است.
  • سطح B2: اگر تمایل به ثبت نام کلاس های tömer دارید، باید برای این سطح تلاش زیادی کنید. درجه آن بین ۶۶ تا ۷۰ می باشد.
  • سطح C1: این سطح یکی از سطوح بالای تسلط به زبان ترکی می باشد. شما باید دانش خوبی از این زبان داشته باشید. درجه آن عموما از ۷۱ بالاتر است.
  • سطح C2: شخصی می تواند در این سطح قرار بگیرد که زبان ترکی را مانند زبان مادری خود بداند.

دقت کنید که اگر نمره اخذ شده شما در آزمون تومر کم تر از ۵۰ باشد نمی توانید مدرک tömer را دریافت نمایید.

سطوح مختلف دوره تومر برای ثبت نام کلاس های tömer

ثبت نام کلاس های tömer

برای این که بتوانید در آزمون تومر شرکت کنید، لازم است تا آمادگی های لازم را کسب کنید. شما می توانید به راحتی برای آموزش آنلاین دوره های tömer اقدام نمایید. در این کلاس ها شما با منابع و محتویات آزمون آشنا می شوید و می توانید به راحتی در آن قبول شوید. ما در ادامه این موارد را برای  شما بررسی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با آزمون با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران در ارتباط باشید.

منابع آزمون تومر

زمانی که برای ثبت نام کلاس های tömer اقدام می کنید، به شما منابعی معرفی می شود که بر مبنای آن می توانید خود را برای امتحان آماده کنید. از جمله این منابع می توان به مجموعه کتاب های زیر اشاره کرد.

  • کتاب های مجموعه HiTiT که برای متقاضیان تومر نوشته شده است. این گزینه یکی از مهم ترین منایع برای قبولی متقاضیان محسوب می شود.
  • کتاب های مربوط به MER: این کتاب ها برای شما مجموعه ای نمونه سوالات آزمون تومر را فراهم کرده است.

دقت کنید که با استفاده از این منایع و آموزش های اساتید می توانید به راحتی برای قبولی در آزمون تومر اقدام کنید. دقت کنید که دانشگاه آنکارا برگزار کننده اصلی این آزمون است.

ثبت نام کلاس های tömer و بررسی شرایط آزمون

ثبت نام کلاس های tömer در ایران نیز امکان پذیر است. در واقع در شهر هایی مانند تهران و تبریز می توان برای کلاس های این آزمون اقدام کرد.

در این مورد می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران در ارتباط باشید. این دوره که برای مدت ۶ ماه تا دو سال معتبر است نیاز به حداقل قبولی در سطح B1 دارد. برای ثبت نام در این آزمون نیز مدارکی مورد نیاز است. این مدارک عبارتند از: عکس های شخصی، پاسپورت معتبر، ترجمه کارت شناسایی به ترکی در صورت عدم وجود پاسپورت و رسید پرداخت هزینه های مربوط به آزمون.

این دوره امتحانی شامل موارد خاصی است که می توان از میان آن ها به درک مطلب، خواندن، مکالمه و نوشتن اشاره کرد. با ثبت نام کلاس های tömer می توانید در تمامی این مهارت ها پیشرفت کنید. در این آزمون شما با ۱۰۰ سوال مواجه می شوید که در ۲۴۰ دقیقه باید به آن ها پاسخ دهید.

دقت کنید که برای روز امتحان باید از ۳۰ دقیقه قبل در محل آزمون حضور داشته باشید. مدارک خود را نیز به همراه ببرید. همراه داشتن مواردی مانند لب تاب یا کتاب نیز مجاز نمی باشد.